CLIENT LOGIN
 
 
 

Platite samo kada netko dođe do vas

Ovaj naslov zvuči bajkovito, da platimo samo ako znamo da će nam se to ulaganje u oglašavanje i vratiti. Naravno da pritom treba dobro poznavati alate oglašavanja, a riječ je o danas, kako kažu, najučinkovitijem načinu oglašavanja na internetu – programu Google AdWords.

Zašto opet Google? Pa taj dio priče ne ovisi osobno o nama, nego globalno o nama kao korisnicima s navikama da uglavnom i mi koristimo Google tražilicu lutajući internet prostranstvima. Ne čudi što je Google spremno ponudio oglašivački sustav AdWords koji svakodnevno unaprijeđuje u cilju da poveća svoje ionako visoke prihode, ali s druge strane da pomogne milijunima poduzetnika da pospješe svoju prodaju i poziciju na lokalnom, regionalnom ili svjetskom (globalnom) tržištu. Google AdWords (program oglašavanja) reklamira se kao trenutno najučinkovitiji obilik oglašavanja na internetu jer oglašivačima omogućava pozicioniranje reklamne poruke na prvoj ili prvim stranicama Google tražilice. Sam prikaz vašeg oglasa je besplatan, a plaćate samo klikove posjetitelja koji ga odvode na vaše web stranice, odnosno na neku drugu lokaciju koju ste vi, koji plaćate oglas, naveli kao ciljnu.


Možda da prije objasnimo samo generičko pozicioniranje na Google tražilici (kao svjetski najutjecajnijoj; pogledajte kolumnu prethodnog mjeseca op.a.). Uzmimo tako prosječnog korisnika interneta i njegovu logiku, onosno najučestalije radnje kod pretraživanja.  Korisnik će u tražilicu upisivati neki pojam ili pojmove za koje smatra da će ga najbrže i najefikasnije dovesti do tražene informacije, a Google će u nekoliko dijelova sekunde (ovisno o brzini interneta) linkove u kojima se pojavljuju relevantne, ključne riječi određenim redoslijedom prikazivati kao rezultat pretraživanja. Pozicije linkova na ekranu gore u lagano osjenčanom pravokutniku (roza boje) i oglasi sa strane u stupcu desno, plaćeni su oglasi, a sve ostalo su generičke pozicije.

Google danas koristi preko 200 parametara
 koji mu služe kao kriteriji na koje će mjesto plasirati vašu stranicu, ovisno o ključnom pojmu ili pojmovima, i svakodnevno ih mijenja i dopunjuje, zbunjujući na taj način čitave timove internet marketinških stručnjaka i SEO majstore koji se s druge strane trude najrazličitijim alatima (mogu biti predmetom neke naše naredne kolumne) pospješiti čim bolju poziciju vaše stranice.

Najčešći zahtjevi naših klijenata (neovisno o veličini tvrtke i vrsti poslovanja) idu u smjeru naizgled jednostavne radnje, 'da im napravimo takav web da bude među prvih deset na tražilici'?! Tako nešto ozbiljna tvrtka za svoj servis neće sigurno garantirati, ali može ponuditi niz alata koji dugoročno pospješuju poziciju i dižu tzv. page rank.

No, vratimo se oglašavanju na AdWordsu i pokušajmo objasniti najjednostavnije što stoji iza jedne oglašivačke kampanje. Recimo da se želite oglašavati u tom sustavu. Želite u nekoliko koraka izraditi uspješnu kampanju:

1.) Odredite cilj vaše kampanje, odnosno oglasa
 – da li želite pospještiti prodaju nekog proizvoda ili usluga, sakupiti čim više posjetitelja, ili prijava na stranice (recimo za newsletter) ili osnažiti branding.

2.) Definirajte i kreirajte privlačan oglas
 – jer samo će privlačan oglas biti i učinkovit! Google oglas ima zakonitosti i ograničenja. Piše se u tri reda, od kojih prvi red maksimalno zauzima 25 slovnih znakova, uključujući i razmak. Tekst oglasa čine 2 reda sa po najviše 35 slovnih znakova. Prvi red odnosno naslov ujedno je i hyperlink koji će odvesti korisnika do željene destinacije (uglavnom u tu svrhu treba kreirati 'landing page'), a ispod naslova nalazi se link vaše web stranice.
Što znači kreirati dobar oglas? Pa on treba dovesti do željene radnje korisnika, da ovaj obavi kupnju, da vas nazove, ostavi vam svoju e-mail adresu, ostavi komentar, traži ponudu i slično, ovisno o tome što vam je cilj. Stoga treba pisati ciljane oglase!Istraživanja su pokazala da korisnici vole kada se u njima pojavljuju konkretne cijene i sve one konkretne informacije koje će ga potaknuti na akciju. Čak polovina posjetitelja koji kliknu vaš ogas, ponovo će se vratiti na vašu stranicu, a Google kroz svoj sustav oglašavanja prati korisnika čak 30 dana od trentutka kada prvi puta klikne na vaš oglas. Zato možete pratiti stupanj konverzije i točno vidjeti omjer uloženog i dobivenog kroz oglašavanje.

3.) Izaberite i grupirajte ključne riječi
 – kako pojavljivanje oglasa na Google AdWords ovisi o ključnim riječima koji su 'okidači' pojavljivanja, budite pažljivi kod biranja ključnih riječi. Izradite listu ključnih riječi, uključite sinonime i tipfelere, koristite ideje iz besplatnih Google alata, upotrijebite opciju podudaranja ključnih riječi, uzmite si dovoljno vremena da ih pažljivo prije istražite, da vidite koje ključne riječi koristi vaša konkurencija, i probajte pronaći one ključne riječi gdje možete dobro konkurirati, odnosno koje nisu skupe, a mogu biri izvrsni 'okidači'.

4.) Testirajte svoj oglas (ili više njih) i ključne riječi
 – jer svaka ključna riječ, ovisno o trenutnoj ponudi i potražnji (Google oglašavanje funkcionira po principu burze), postiže određenu cijenu, pa će se tako na određenu cijenu koja je viša od prosječne, vaš oglas pojavljivati češće, odnosno prikazivati će se na višoj poziciji. Uvijek sugeriramo klijentima da podešavaju ručnu opciju, a ne automatsku, jer vam pruža mogućnost da samostalno mijenjate iznos koji ste spremni ponuditi za neku riječ ili pojam, dok vam automatska opcija može jako brzo potroštiti planirani budžet. Isto tako imate opciju limitirati dnevnu potrošnju, tako da unaprijed znate koliko će vam sredstava otići u oglašavanje ovoga tipa. Trebati optimizirati sredstva koja imate na raspolaganju, dobro sagledati konkurenciju, odnosno cijene ključnih riječi u vašoj branši te za vaše područje oglašavanja. 

Hrvatsko Google AdWord oglašivačko tržište relativno je još cijenovno povoljno
 te, posebno u nekim područjima, omogućava, rekla bih uistinu uistinu jako, jako povoljno oglašavanje. Svjetsko tržište, a posebice tržište nekih zemalja (primjerice SAD) puno više košta, pa neke ključne riječi mogu postizati enormno visoke cijene od nekoliko desetaka kuna bez problema i to za samo jedan klik.

5.) Pratite kontinuirano rezultate i troškove jer vam Google oglasivački račun kroz koji vodite kampanju omogućava da se kontinuirano i svako doba dana i noći 'igrate', da vidite koji oglas ima najveću učinkovitost, da mijenjate tekst oglasa u sekundi, da dodajete nove oglase, brišete postojeće, mijenjate područja na kojima se oglašavate, definirate točno u geografskom smislu gdje se želite oglašavati. Tako, recimo, neki frizerski salon može odrediti da se njegov oglas vidi samo u određenom dijelu grada. Također možete dizati dnevne i ukupne budžete, mijenjati, brisati i dodavati ključne riječi, pritom licitirajući više ili manje.

Za sve ovo o čemu smo pisali (a to je, vjerujte mi, samo jedan mali dio) potrebno vam je vrijeme i znanje i to ono up-to-date jer se promjene u pravilima oglašavanja i nove opcije doslovno dešavaju preko noći, što ne treba čuditi s obzirom na tip medija i dinamičnost tržišta. Kampanje možete voditi sami, prepustiti nekom od vaših zaposlenika ili makretinškom odjelu, ili povjeriti stručnoj firmi koja u svojim redovima ima Google certificirane pojedince (takva je uostalom i naša tvrtka) koja će vam pokušati u najboljem omjeru uloženog i vraćenog postaviti kvalitetnu i učinkovitu kampanju za oglašavanje vašeg prozvoda i usluge.

Identum trenutno za sve nove klijente ima incentive program da, uz podršku Google AdWordsa, za uloženih 100 kuna u oglašavanje poklanja 400 kuna, pa iskoristite ovu akciju i kontaktirajte nas. Na vlastitom ćete primjeru kroz vrlo kratko vrijeme vidjeti da li i za vas ima smisla oglašavati na ovaj način, a mi ćemo vas pritom besplatno savjetovati.

Više o promotivnoj akciji pogledajte na
ovdje.


english | svenska
Izrada web stranica
Web shop
Web strategija i marketing
Što je "domena"
Vizualni identitet
Vizualni identitet web stranice
Grafički dizajn
SEO/SEM i društvene mreže
AdWords oglašavanje


Identum d.o.o.

Vrhovo 1
51 000 Rijeka

t. +385 51 637 800
f. +385 51 637 801

info@identum.hr